چند غذای مقوی برای مادران باردار

عوارض جسمی خودارضایی در زنان نیاکان ما نیز به نقش تغذیه و هوش اعتقاد داشتند و بر همین اساس در دوران بارداری به مادر باردار سفارش می‌کردند تا در خوردن غذا های خود دقت داشته باشد و مواد غذائی که امروز مشخص شده سرشار از ویتامین ها لاح است را به مادر توصیه می کردند مثلا خوردن کشمش و مویز و دانه ها و مغذها را به میو ها موثر می دانستند چند غذای مقوی برای مادران باردار از جمله که در افزایش هوش موثر هستند می توان به ریز مغذی ها اشاره کرد که مهمترین آنها را باید آهن نام برد آهن در دوران رشد در ساخت بسیاری از ویتامین ها و انجام واکنشنها و حتی به صورت کوآنزیم جهت فعالیتهای سلولی نقش خود را می کند در صورت کمبود آهن ایجاد اختلال در تکامل و هماهنگی عصبی رخ خواهد داد محققین معتقد هستند کودکانی که فقر آهن در دوران رشد داشته اند در بزرگ سالی پرخاشگر و زود جوش خواهند بود اسید فولیک هم که نقش تشکیل لوله های عصبی را به آن نسبت می دهند از دیگر عل موثردر افزایش هوش می باشد از جمله ریز مغذی ها به ویتامی باید اشاره کرد که در افزایش جذب آهن موثر است ویتامین دی و پروتئین هم از مواردی است که در صورت کاهش آنها رشد مغزی خوبی در پی نخواهد بود از دیگر ریز مغذی ها به درمان زود انزالی با استفاده از حنا روی اشاره می شود که در صورت کاهش آن رشد مغزی با اخلال روبرو خواهد شد در مناطقی که خاک آن مقدار روی لازم را ندارد مشاهده شده که کودکان از ضریب هوشی بالائی برخوردار نیستند از منابع خوب روی می توان به انواع سبزیجات بخصوص سبزیجات ریشه ای ،پیاز ، غذاهای دریائی بخصوص ماهی های آبهای شور اشاره کرد از منابع خوب آهن نیز به انواع غذاهای گوشتی ، تخم مرغ، حبوبات ، خشک بار ، میوه های خشک مثل انجیر و هلو ، سبزیجات برگ سبز ، اسفناج و مغزها اشاره کرد در صورتی که مواد غذائی گوشتی را در کنار ویتامی مصرف کنیم اان افزایش جذب آهن را فراهم کرده ایم از منابع خوب اسید فولیک هم باید به منابع گوشتی ، سبزیجات و مغزها اشاره نمود در جگر هم می توان به مقدار کافی همه منابع مورد نیاز را ی دانشمندان معتقدند که در زمان تولد تعداد مشخصی سلول های مغزی داریم که به مرور با پیر شدن تعداد بسیار زیادی از آنها را از دست می دهیم تحقیقات گسترده در این باره نشان داده اند که سلولهای مغزی جدید در طول زندگی نیز برخلاف آنچه در گذشته تصور می شد، تولید می شوند و مغز در صورت استفاده هر چه بیشتر از آن ، قابلیت رشد و حجیم تر شدن را دارد تحقیقات و مطالعات حاکی درمان خودارضایی از آن است که به عنوان مثال قسمتی از مغز رانندگان که مربوط به کنترل نقشه یابی تصویری است، رشد بیشتری دارد همچنین بخشی از مغز پیانیست ها و نوازندگان متبحر هم که کنترل و اداره موزیک را در اختیار دارد، حجم بیشتری دارد از طرف دیگر، تحقیقاتی که اخیراً در این مورد انجام شده ، حاکی از آن است که افرادی با مشغله های مهارتی بالا مانند مهندسان و معلمان دارای سینس محل اتصال دو رشته عصبی به یکدیگر های بیشتری هستند سینس ها همان رابطین بین سلول های مغزی هستند که به ذخیره سازی اعات ک می کنند شاید در آینده ای نزدیک پزشکان قادر باشند سلول های جنین را که می توانند به هر نوع سلول های مورد نیاز تبدیل شوند، به مغز بشر تزریق کنند

به این طریق می توان بیماری هایی نظیر آلزایمر و پارکینسون بیماری تحلیل اعصاب ، لرزش دست یا پا را دان نمود و برای افراد سالم نیز راهی باز کرد تا بتوانند با فکر سالمشان ارتباط برقرار کنند اما تا آن زمان برسد من است فرصت ف از دست برود پس می توانیم با استفاده از چند راه ساده توانایی سلول های مغزی را در حد ماکزیمم آن حفظ کنیم ۱ با ورزش سلول های مغزی خود را به کار اندازید تحقیقات انجام شده نشان می دهند روش start & stop یا همان روش مکث و آغاز افرادی که تمرینات فیزیکی انجام می دهند، سلول های مغزی بهتری را پرورش می دهند دانشمندان در مطالعات مؤسسه تحقیقات بیولوژیکی دریند موش های بالغی که تحت ورزش کردن قرار گرفته اند، سلول های جدید بسیاری را در قسمت هیپوکامپوس مغز خود بخشی که مربوط به یادگیری و حافظه است کسب کرده اند از طرف دیگر ثابت شده که انجام حرکات ورزشی دلخواه و مورد علاقه تأثیرات چند برابر نسبت به انجام یک سری حرکات ورزشی مشخص دارد این مطلب می تواند به این معنی باشد که راهی بیابید تا از ورزش کردن لذت ببرید ، نه این که فقط مجبور به انجام آن باشید به این طریق هم باهوش تر می شوید و هم شادتر زندگی می کنید چه باید کرد؟ یک ورزش را به طور مستمر انجام دهید مانند دو ماراتن، دویدن تفریحی و غیره ؛ یا این که یک یار در تمرین کردن برای خود در نظر بگیرید تا انجام حرکات را جالب تر و ادامه کار را سهل تر کند هیچکس نمی تواند به درستی مشخص کند که چه مقدار ورزش برای سلول های مغز کافی و مناسب است، اما در مورد موش ها حدود ۴ تا ۶ مایل پیاده روی در روز مؤثر بوده است ۲ ذهن خود را ورزش دهید تنها تمرینات فیزیکی نیست که به رشد سلولهای مغزی ک می کند، شما نیز مانند درمان زود انزالی با رژیم غذایی راننده ها یا پیانیست ها می توانید با استفاده از سلول های مغز و وادار کردن آنها به کار در زمینه های مختلف، از مغز بخش های گسترده و متفاوتی بسازید ین راههای ساده در استفاده از توانایی مغزی می تواند به رشد و تیم سلولهای عصبی و دندریت ها انشعاب هایی از سلول ها که اعات را دری کرده ، به جریان انداخته و در جهت درست مصرف می کنند به میزان زیادی ک کند درست مانند یک ورزش مخصوص در بدنسازان که به رشد و کار ادن ماهیچه ها و عضلات تحتانی بـِلا استفاده ک می کند راههای مشخص و درست فکر کردن و دوره کردن کلمات قبلاً یاد گرفته شده می تواند عمل بخش های غیر فعال مغز رابهبود بخشیده و آنها را به کار اندازد چه باید کرد؟ مزه ها و بوهای جدید را تجربه کنید کارهای جدید انجام د مثلاً از راههای جدیدی برای رفتن به سرکار استفاده کنید به جاهای جدید سفر کنید

هنرهای شخصی و جدید خلق کنید ان های داستایوفسکی را مطالعه کنید یک کمدی جدید بنویسید بخصوص، سعی کنید تمام کارهایی را تجربه کنید که به هر طریق شما را وادار می کنند از تمام روش های فیزیکی و روحی دیرینه و یکسان قبلی خود فاصله بگیرید و چیزهایی جدید و ناشناخته را تجربه کنید منبع مهر


چند غذای مقوی برای مادران باردار