تغذیه صحیح در دوران بارداری

بهترین مهدکودک در یوسف آباد درباره تغذیه در دوران بارداری روز یا هفته‌ای نیست که روزنامه‌ و مجله‌ای مطلب ننویسند که روزانه چه‌قدر شیر بخورید، چه‌قدر سبزی و میوه، چه‌قدر گوشت و خیلی از خانم‌ها هم مایل‌اند بدانند به طور دقیق طی دوران بارداری چه باید بخورند و چه چیز نخورند تقریبا با اطمینان می‌توان گفت هیچ‌کدام از دستورات غذایی دوران بارداری که نوشته و گفته می‌شود تمام و کمال قابل‌ اجرا نیستند، درست مانند بیشتر رژیم‌های لاغری! به این دلیل ساده که یک خانم حامله نمی‌تواند از صبح تا شب بنشیند و حساب کند دقیقا چه خورده و چه نخورده و چه باید بخورد! به همین دلیل امروزه توصیه‌ای که بیشتر مراکز بهترین پیش دبستانی در یوسف آباد مهم و معتبر علمی زنان و تغذیه دنیا می‌کنند این است که «‌اگر یک خانم شهری تغذیه معمولی داشته باشد مانند همین تغذیه‌ای که همه ما کم و بیش داریم طی حاملگی صحیح آن است که همان را ادامه دهد و هر چه دوست دارد به همان اندازه‌ای که قبلا می‌خورده بخورد اما، اگر خانمی از پیش از حاملگی مشکلات تغذیه‌ای دارد، برای مثال، بعضی مواد غذایی مهم را نمی‌خورد یا دچار چاقی مفرط است یا بنا به دلایلی رژیم تغذیه‌ای به خصوصی دارد باید حتما پیش از حامله شدن سراغ مشاور تغذیه و زنان برود » درباره ویتامین‌ها و مل‌ها پیشنهاد مراکز علمی معتبر فقط بر دو مورد تاکید دارد ۱ اسید فولیک ‌باید از دوماه بهترین پیش دبستانی در یوسف آباد پیش از حاملگی شروع شده و طی سه ماه اول حاملگی ادامه یابد نقش اسید فولیک در اینجا پیشگیری از ناهنجاری‌های ستون عصبی و سایر ناهنجاری جنینی است که از سال‌ها پیش به اثبات رسیده است اسیدفولیک موجود در مواد غذایی کافی برای اعمال این نقش نیست و بنابراین باید اسیدفولیک اضافی از دو ماه پیش از حاملگی شروع شده و تا ماه سوم حاملگی ادامه یابد ۲ آهن باید از هفته بیستم حاملگی، یعنی زمانی که خون‌سازی جنینی شروع می‌شود و از آهن مادر استفاده می‌کند، مصرف شود زیرا احتیاج مادر به آهن از هفته بیستم به بعد تا حدی افزایش پیدا می‌کند که با تغذیه معمولی تامین شدنی نیست درباره سایر ویتامین‌ها بهترین مهدکودک در یوسف آباد و مل‌ها طی حاملگی مطالعه‌ای نیاز به مقدار اضافی را نشان نداده است برعکس، حتی مضر بودن مصرف اضافی و بیش از حد بعضی از ویتامین‌ها طی دوران حاملگی ثابت شده است امروزه قرص‌ها و کپسول‌ها و شربت‌های متعددی برای دوران حاملگی ساخته شده‌اند که در حد معقول و بی‌ضرری حاوی انواع ویتامین‌ها و مل‌ها هستند که بیشتر خانم‌های حامله در دنیا تمایل دارند که آنها را مصرف کنند شاید بتوان گفت از آنجایی که بعضی خانم‌ها من است تغذیه درستی پیش از حاملگی نداشته باشند و خود و پزشک‌شان هم از آن بی‌خبر باشند، مصرف این ویتامین‌ها بد نباشد اما آنچه مصرف مقدار اضافه‌اش طی حاملگی قطعی و ضروری بهترین مهدکودک در یوسف آباد است، اسید فولیک و آهن است منبع روزنامه سلامت زنان باردار باید یک رژیم غذایی متعادل داشته باشند باید توجه داشته باشید که رشد و نمو جنین کار ساده ای برای بدن شما نیست تغذیه صحیح در دوران بارداری تغذیه صحیح یکی از مهمترین مسائلی است که می تواند به رشد و نمو طبیعی کودک شما ک کند تغذیه متعادل و رژیم سالم می تواند از بسیاری از مشکلات دوران بارداری از جمله آنمی و عفونت مادر، تیم کُند زخم ها، زایمان زودرس و نوزاد کم وزن جلوگیری کند غذا خوردن برای دو نفر! غذای کافی برای دو نفر به معنی دو برابر غذا خوردن نیست خانم های باردار روزانه به کالری بیشتر نیاز دارند اما آنچه بهترین مهدکودک در یوسف آباد که مهم است منبع تامین این کالری اضافی است

توجه داشته باشید که اگر این کالری بیشتر از شیرینی ها و غذاهای ناسالم تامین شود ریز مغذی های مورد نیاز برای کودک را تامین نخواهد کرد در نتیجه، کودک شما نیاز به ریز مغذی های خود را از ذخایر بدن شما تامین می کند و بنابراین سلامت شما به خطر می د به جای استفاده از غذاهای ناسالم از غذاهایی استفاده کنید که پروتئین بالایی دارند، کم چرب اند، قند کمتری دارند دیگر ریز مغذی هایی که بدن شما به آن ها نیاز دارد شامل کلسیم برای رشد کافی کودک شماست ، آهن برای تامین خون کودک و پیشگیری از کم خونی مادر ، فولیک اسید برای پیشگیری از خطر نقص بهترین پیش دبستانی در یوسف آباد لوله عصبی، آنسفالی نقص در مغز ، و دیگر نارسایی های مادر زادی آنچه که باید بخورید یک رژیم کافی و متعادل در کنار نیم ورزش روزانه برای بارداری سالم لازم است برای اغلب زنان باردار کالری مناسب عبارت است از کالری در روز در سه ماهه اول بارداری کالری در روز در سه ماهه دوم بارداری کالری در روز در سه ماهه سوم بارداری شما باید از همه گروه های غذایی به صورت متعادل مصرف نمایید گروه نان، غلات، برنج و پاستا این گروه به شما کربوهیدرات کافی و مناسب را می رسانند این گروه انرژی مورد نیاز شما و رشد کودک شما را تامین می کنند غلات کامل و غنی شده حاوی آهن و اسید فولیک بهترین پیش دبستانی در یوسف آباد نیز هستند گروه سبزیجات سبزیجات منابع مناسبی از ویتامین های ، ، فولیک اسید، آهن و منیزیم اند در گروه سبزیجات به سبزیجات برگ سبز توجه بیشتری داشته باشید گروه میوه ها میوه ها به شما ویتامین های و ، پتاسیم و فیبر را می رسانند از میوه های تازه استفاده کنید تا ویتامین بیشتری دری نمایید از منابع غنی ویتامین مانند مرکبات، خربزه و توت ها بیشتر استفاده کنید از مصرف آب میوه ها بخصوص اگر افزودنی و یا شکر اضافی دارند بپرهیزید گروه گوشت، مرغ، ماهی، حبوبات، تخم مرغ و مغزها این گروه از غذاها غنی از ویتامین ، پروتئین، آهن و روی اند گروه چربی ها و روغن ها شما در رژیم غذاییتان بهترین مهدکودک در یوسف آباد به مقداری چربی برای خودتان و رشد کودکتان نیاز دارید چربی ها در تامین انرژی طولانی مدت نقش مهمی دارند و برای رشد مغز جنین ضروری اند زنانی که رژیم های غذایی خاص مانند گیاه خواری دارند و یا عدم تحمل لاکتوز دارند و یا به دلیل آلرژی از رژیم های فاقد گلوتن استفاده می کنند حتما باید تحت نظر مشاورین تغذیه رژیم خود را رعایت نمایند مایعات و ویتامین ها در دوران باردار باید مایعات زیادی دری کنید و از نوشیدنی های حاوی کافئین و شکر مانند قهوه و چای پرهیز کنید شما باید از مل های اسید فولیک و آهن پیش از دوران بارداری استفاده کنید

ویارهای بارداری اگرچه علت آن مشخص نیست ولی بسیاری بهترین پیش دبستانی در یوسف آباد از زنان باردار به برخی از غذاها تمایل پیدا می کنند این هوس غذایی من است به دلیل تغییرات هوونی آن ها باشد و معمولا در سه ماهه اول بارداری ایجاد شوند و پس از آن رفع می شوند در کنار دری ریز مغذی های مورد نیاز، لازم است مقداری از غذاهایی که ویار می کنید نیز مصرف نمایید گاهی برخی از زنان باردار نسبت به چیزهایی به جز غذا ویار پیدا می کنند این حالت من است به دلیل کمبود آهن در فرد باشد اگر شما نسبت به خاک، مواد پاک کننده، یخ و این قبیل مواد غیر خوراکی ویار پیدا کردید حتما با پزشک مشورت نمایید شما من است کم خونی داشته باشید و نیاز به مل آهن داشته باشید منبع آفتاب


تغذیه صحیح در دوران بارداری